SİPARİŞ VEREN/ALICI'nın tacir ve esnaf olduğu durumlar hariç olmak üzere; tüketici sıfatıyla yapılan işlemlerde SİPARİŞ VEREN/ALICI'nın herhangi bir gerekçe göstermeksizin veya cezai şart ödemeksizin, malın teslimine ilişkin sözleşmelerde malın teslim alındığı, diğer sözleşmelerde ise sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren 14 gün içinde cayma hakkı bulunmaktadır. Ancak Tüketicinin Korunması Mevzuatı uyarınca tüketici işlemi sayılan durumlarda, SİPARİŞ VEREN/ALICI, sözleşmenin kurulmasından malın teslimine kadar olan süre içerisinde de cayma hakkını kullanabilir.
Cayma hakkı süresinin belirlenmesinde;
Mal teslimi ile hizmet ifasının birlikte yapıldığı sözleşmelerde mal teslimine ilişkin cayma hakkı hükümleri uygulanır.
Cayma hakkının kullanıldığına dair bildirimin SATICI'nın 2. maddede bildirilen posta adresi, telefon numarası, faks numarası ve e-mail adresine 34. maddede bildirilen süre içerisinde yazılı olarak veya kalıcı veri taşıyıcısıyla SATICI'ya yönlendirilmesi yeterlidir. SİPARİŞ VEREN/ALICI ürünü SATICI'ya geri gönderirken fatura aslını da cayma bildirimi ile birlikte SATICI'ya göndermesi gerekmektedir.
Cayma hakkının kullanılmasında SİPARİŞ VEREN/ALICI mesafeli satış sözleşmesi ekinde yer alan formu kullanabileceği gibi cayma kararını bildiren açık bir beyanda da bulunabilir.
SATICI, tüketicinin cayma hakkını kullandığına ilişkin bildirimin kendisine ulaştığı tarihten itibaren on dört gün içinde, varsa SİPARİŞ VEREN/ALICI'nın teslim masrafları da dahil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri SİPARİŞ VEREN/ALICI'nın ürünleri satın alırken kullandığı ödeme aracına uygun şekilde ve SİPARİŞ VEREN/ALICI'ya herhangi bir masraf veya yükümlülük getirmeden tek seferde iade edecektir.
SİPARİŞ VEREN/ALICI cayma hakkını kullandığına ilişkin bildirimi yönelttiği tarihten itibaren on dört gün içinde malı SATICI'ya ya da yetkilendirilmiş olduğu kişiye iade etmek zorundadır.
SİPARİŞ VEREN/ALICI aşağıdaki sözleşmelerde cayma hakkını kullanamaz:
SİPARİŞ VEREN/ALICI tarafından teslim alınmış olan malın değerinin azalması veya iadeyi imkansız kılan bir nedenin varlığı cayma hakkının kullanılmasına engel değildir. Ancak SİPARİŞ VEREN/ALICI kendi kusurundan kaynaklanan, malın değerindeki azalmayı SATICI'ya tazmin etmeyi kabul ve beyan eder.
Her türlü iadeler mutlak suretle orjinal kutu ve ürünün ambalajı(koruma bantı) bozulmaksızın yapılmaktadır. SİPARİŞ VEREN/ALICI'ya kargo belgesi ile teslim edilen elektronik ürünler ve cep telefonları yetkili servis garantisinde bulunmaktadır. Üründe yaşanan sorun ya da ayıplı mal yetkili servis tarafından belgelendikten sonra tarafımızca tüm aksesuarları ile birlikte iade olarak kabul edilmektedir. Cep telefonları ürünlerinde kutu içerisindeki garanti belgesinin kaşelenmesi için ürünün kutusu açılmakta ve orjinal ambalajı açık şekilde teslim edilmektedir. Cep telefonu ürünlerinde bu nedenle kutunun açık olması iade sebebi olarak kabul edilmemektedir.
Yukarıda da belirtildiği üzere işbu Cayma hakkına ilişkin düzenlemeyi içerir işbu madde, Tüketicinin Korunması Mevzuatı uyarınca tüketici işlemi sayılan satın alımlar için geçerli olup SİPARİŞ VEREN/ALICI'nın tacir ve esnaf olduğu durumlar da cayma hakkı sözkonusu değildir.
Her türlü iadeler mutlak suretle orjinal kutu ve ürünün ambalajı (koruma bandı) bozulmaksızın yapılmalıdır.
Ürün fatura aslının iade/değişim bildirimi ile birlikte gönderilmesi gerekmektedir.
Elektronik ürünler ve cep telefonları yetkili servis garantisinde bulunmaktadır. Üründe yaşanan sorun ya da ayıplı mal yetkili servis tarafından belgelendikten sonra tarafımızca tüm aksesuarları ile birlikte iade olarak kabul edilmektedir. Cep telefonları ürünlerinde kutu içerisindeki garanti belgesinin kaşelenmesi için ürünün kutusu açılmakta ve orijinal ambalajı açık şekilde teslim edilmektedir.
Kurulum gerektiren elektronik ürünler yetkili servis çalışanları tarafından açıldıktan sonra, herhangi bir hasar/kusur/ayıp tespit edilmesi halinde tespit tutanağı doldurtulması gerekir. Tespit tutanağı olmayan veya yetkili servis kontrolü dışında açılmış olan ürünler için iade/değişim işlemi gerçekleştirilemez.
Kargo belgesi ile teslim edilen ürünler kargo görevlisi huzurunda açılmalıdır. Ürünün dış ambalajında hiç bir hasar, açıklık, darbe, ıslaklık vb. olmaması, buna rağmen ürünün hasarlı çıkması durumunda, mevcut durum bir tutanakla karşılıklı olarak imza altına alınmalıdır. Kargo görevlisi tutanağın 1 nüshasını müşteriye vermekle yükümlüdür. Ürün hasar tespit tutanağının ve fatura aslının iade/değişim bildirimi ile birlikte gönderilmesi gerekmektedir.
Bu site reCAPTCHA tarafından korunmaktadır. Gizlilik Sözleşmesi ve Kullanım Şartları uygulanmaktadır.